Jump to content

Photo
- - - - -

Deutsche Schriften

• Please log in to reply
60 replies to this topic

#1 jeitel

jeitel

Eta

• Christadelphian MD
  • Pip
  • 77 posts

Posted 13 March 2006 - 10:05 PM

Hallo!

In diesem Teil von BTDF wird deutschsprachige Literatur der Christadelphians abgelegt. Manches gibt es schon in elektronischer Form, andere Schriften werden hier kurz inhaltlich vorgestellt und können selbstverständlich per Post zugesandt werden.

Letztendlich sollen aber alle diese Schriften uns Lesern die Bibel näherbringen und die Bedeutung der Bibel hervorheben. Sie ist es, in der Gottes Absichten für uns alle festgehalten wurden. Umso wichtiger also, sich mit der eigenen Bibel vertraut zu machen.

:confused:
...von seiner Fülle haben wir alle genommen Gnade um Gnade ... Joh 1:16

#2 Amy Parkin

Amy Parkin

Tau

• Christadelphian
  • PipPipPipPipPip
  • 3,810 posts

Posted 14 March 2006 - 10:10 PM

Gibt es Literatur hier auf dem Internet? Wo kann ich das finden?
"Trust in the LORD with all your heart,
and do not lean on your own understanding.
In all your ways acknowledge Him,
and He will make straight your paths."

--Proverbs 3:5-6

#3 jeitel

jeitel

Eta

• Christadelphian MD
  • Pip
  • 77 posts

Posted 14 March 2006 - 10:53 PM

HIER ist eine Übersicht bereits verfügbarer Literatur auf den Webseiten der deutschen Christadelphiangemeinden.

Einige der Hefte sind schon als pdf-Dokument verfügbar. :confused:

#4 Amy Parkin

Amy Parkin

Tau

• Christadelphian
  • PipPipPipPipPip
  • 3,810 posts

Posted 14 March 2006 - 11:42 PM

Toll, danke. Wäre es möglich sein, die Zweimonatige Zeitschrift zu bekommen, oder müß man in Deutschland wohnen?

#5 R2D2

R2D2

Upsilon

• Christadelphian MD
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,395 posts

Posted 15 March 2006 - 01:31 AM

Ich würde interessiert, diese auch zu wissen!
"For we do not have a High Priest who cannot sympathize with our weaknesses, but was in all points tempted as we are, yet without sin." Heb 4:15

#6 Amy Parkin

Amy Parkin

Tau

• Christadelphian
  • PipPipPipPipPip
  • 3,810 posts

Posted 16 March 2006 - 07:23 PM

Dein Deutsch ist super! Lerntest du wirklich nur in der Schule? Prima!

#7 jeitel

jeitel

Eta

• Christadelphian MD
  • Pip
  • 77 posts

Posted 16 March 2006 - 08:54 PM

Toll, danke. Wäre es möglich sein, die Zweimonatige Zeitschrift zu bekommen, oder müß man in Deutschland wohnen?

Hallo!
Zur Zeit gibt es "Prüfet Alles" nur als Heft. Das Heft wird per Post verschickt, wir brauchen also eine Adresse. Wenn ihr mir eure Adressen schickt, kann ich sie an die Gemeinde in Esslingen weiterleiten.

...
Hi!
Currently "Prüfet Alles" exists as printed booklet. The booklet is sent out by snail mail so we need a postal address. If you send me your addresses I will forward them to the meeting in Esslingen.

#8 Amy Parkin

Amy Parkin

Tau

• Christadelphian
  • PipPipPipPipPip
  • 3,810 posts

Posted 16 March 2006 - 09:51 PM

Kostet das? Was ist mit der Postgebühr?

------

Does it cost anything? What about postage?

#9 R2D2

R2D2

Upsilon

• Christadelphian MD
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,395 posts

Posted 16 March 2006 - 09:57 PM

Wie geht's?

:eek: Mein satz bau ist schlecht, weil ich nicht seit A levels Deutsch lernte. Ich bin jetzt 35 jahre alt! Dein Deutsch ist sehr klär. Ich verstehe alles daß du schreibt. :shrug:

:bye: My sentence construction is poor because it's been a while since I learned German at A level. I am now 35 years old! Your German is very clear. I understand everything that you write. :phat:

R2D2

Edited by R2D2, 16 March 2006 - 10:07 PM.

"For we do not have a High Priest who cannot sympathize with our weaknesses, but was in all points tempted as we are, yet without sin." Heb 4:15

#10 R2D2

R2D2

Upsilon

• Christadelphian MD
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,395 posts

Posted 16 March 2006 - 10:05 PM

Hallo!
Zur Zeit gibt es "Prüfet Alles" nur als Heft. Das Heft wird per Post verschickt, wir brauchen also eine Adresse. Wenn ihr mir eure Adressen schickt, kann ich sie an die Gemeinde in Esslingen weiterleiten.

...
Hi!
Currently "Prüfet Alles" exists as printed booklet. The booklet is sent out by snail mail so we need a postal address. If you send me your addresses I will forward them to the meeting in Esslingen.

Danke Schön. Ich werde dir meine adresse auf PM schicken.

R2D2

#11 Amy Parkin

Amy Parkin

Tau

• Christadelphian
  • PipPipPipPipPip
  • 3,810 posts

Posted 16 March 2006 - 10:45 PM

Wie geht's?

:eek: Mein satz bau ist schlecht, weil ich nicht seit A levels Deutsch lernte. Ich bin jetzt 35 jahre alt! Dein Deutsch ist sehr klär. Ich verstehe alles daß du schreibt. :shrug:

:bye: My sentence construction is poor because it's been a while since I learned German at A level. I am now 35 years old! Your German is very clear. I understand everything that you write. :phat:

R2D2

Dein Satz Bau muß nicht so schlecht sein, als du denkst, weil ich alles du schreibst verstehe :P Ich kann nicht glaube, dass du nicht seit A-levels Deutsch sprechen hast. Wenn es mir war, würde ich alle vergessen! Für diese Grund möchte ich mit meiner Karriere Deutsch benutzen (wenn ich endlich meine Bildung beenden)!

---------

Your sentence construction musn't be as bad as you think, because I understand everything you write :) I can't believe that you haven't spoken German since your A-levels! If it was me, I would have forgotten it all! For this reason I'd like to use German in my career (when I finally finish my education)!

#12 jeitel

jeitel

Eta

• Christadelphian MD
  • Pip
  • 77 posts

Posted 19 March 2006 - 09:47 PM

------

Hi Amy,

die Postgebühren werden grundsätzlich von den Gemeinden in Deutschland getragen. Wenn Du die Schriften magst, kannst Du aber gerne eine Spende an die Gemeinden schicken.

the postage is covered by the meetings in Germany. If you like what you read feel free to make a donation

#13 jeitel

jeitel

Eta

• Christadelphian MD
  • Pip
  • 77 posts

Posted 19 March 2006 - 09:52 PM

...
Dein Satz Bau muß nicht so schlecht sein, als du denkst, weil ich alles du schreibst verstehe :eek: Ich kann nicht glaube, dass du nicht seit A-levels Deutsch sprechen hast. Wenn es mir war, würde ich alle vergessen! Für diese Grund möchte ich mit meiner Karriere Deutsch benutzen (wenn ich endlich meine Bildung beenden)!

---------

Your sentence construction musn't be as bad as you think, because I understand everything you write :P I can't believe that you haven't spoken German since your A-levels! If it was me, I would have forgotten it all! For this reason I'd like to use German in my career (when I finally finish my education)!

well in that case...see you in Germany...when are you coming

#14 Amy Parkin

Amy Parkin

Tau

• Christadelphian
  • PipPipPipPipPip
  • 3,810 posts

Posted 20 March 2006 - 04:24 PM

------

Hi Amy,

die Postgebühren werden grundsätzlich von den Gemeinden in Deutschland getragen. Wenn Du die Schriften magst, kannst Du aber gerne eine Spende an die Gemeinden schicken.

the postage is covered by the meetings in Germany. If you like what you read feel free to make a donation

:eek:

:P OK!

What's with the capital "D" in du? Is that halfway between "du" and "Sie" or something? :confused:

#15 Amy Parkin

Amy Parkin

Tau

• Christadelphian
  • PipPipPipPipPip
  • 3,810 posts

Posted 20 March 2006 - 04:30 PM

...
Dein Satz Bau muß nicht so schlecht sein, als du denkst, weil ich alles du schreibst verstehe :eek: Ich kann nicht glaube, dass du nicht seit A-levels Deutsch sprechen hast. Wenn es mir war, würde ich alle vergessen! Für diese Grund möchte ich mit meiner Karriere Deutsch benutzen (wenn ich endlich meine Bildung beenden)!

---------

Your sentence construction musn't be as bad as you think, because I understand everything you write :P I can't believe that you haven't spoken German since your A-levels! If it was me, I would have forgotten it all! For this reason I'd like to use German in my career (when I finally finish my education)!

well in that case...see you in Germany...when are you coming

Im dritten Jahr Uni, muß ich ein Jahr im Ausland verbringen. Hoffentlich, werde ich ein Job als Fremdsprachenassistentin in einer Schule in der Nähe von Esslingen finden. Doch, werde dass in Jahren 2009-2010. Ich habe noch nicht die Schule verlassen!

In my third year of university I have to spend a year abroad. Hopefully, I'll find a job as a foreign speaking teaching assistant in a school near Esslingen. That will be in 2009-2010, though! I haven't even left school yet!

#16 Evangelion

Evangelion

Omega

• Christadelphian MD
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 22,351 posts

Posted 20 March 2006 - 05:47 PM

Danke Schön. Ich werde dir meine adresse auf PM schicken.

R2D2

"Thankyou and congratulations! Please PM me your postal address to receive your free chicken."

In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
Imago
Credo

#17 Nat

Nat

Omicron

• Christadelphian
  • PipPip
  • 453 posts

Posted 20 March 2006 - 05:55 PM

Wie geht's?

:P Mein satz bau ist schlecht, weil ich nicht seit A levels Deutsch lernte. Ich bin jetzt 35 jahre alt! Dein Deutsch ist sehr klär. Ich verstehe alles daß du schreibt. :confused:

:cupid: My sentence construction is poor because it's been a while since I learned German at A level. I am now 35 years old! Your German is very clear. I understand everything that you write. :eek:

R2D2

Dein Satz Bau muß nicht so schlecht sein, als du denkst, weil ich alles du schreibst verstehe :wave: Ich kann nicht glaube, dass du nicht seit A-levels Deutsch sprechen hast. Wenn es mir war, würde ich alle vergessen! Für diese Grund möchte ich mit meiner Karriere Deutsch benutzen (wenn ich endlich meine Bildung beenden)!

---------

Your sentence construction musn't be as bad as you think, because I understand everything you write :cc: I can't believe that you haven't spoken German since your A-levels! If it was me, I would have forgotten it all! For this reason I'd like to use German in my career (when I finally finish my education)!

Ich studiere Deutsch für A-Level. Wie hast du es gefunden?

Love Nat xXx
Seek ye first the Kingdom Of God, And His righteousness, And all these things shall be added unto you. Ask and it shall be given unto you, Seek and ye shall find, Knock and it shall be opened unto you. I am the way the truth and the life, That's what Jesus said, No man can come to the Father but by me. Hallelu', Hallelujah.

#18 Evangelion

Evangelion

Omega

• Christadelphian MD
  • 22,351 posts

Posted 20 March 2006 - 07:15 PM

Love Nat xXx

Good grief, they're all at it! ;)
Imago
Credo

#19 Nat

Nat

Omicron

• Christadelphian
  • PipPip
  • 453 posts

Posted 20 March 2006 - 07:23 PM

Ja Ich liebe Deutsch! Ich kann nicht ihm helfen! Ich habe Deutsch seit Jahr 7 studiern und Letzte Jahr bin ich nach Deutschland gefahren um mein Umtauschpartner zu gesehen! Es ist in mein Blut aber ich bin Englisch!

Love Nat xXx
Seek ye first the Kingdom Of God, And His righteousness, And all these things shall be added unto you. Ask and it shall be given unto you, Seek and ye shall find, Knock and it shall be opened unto you. I am the way the truth and the life, That's what Jesus said, No man can come to the Father but by me. Hallelu', Hallelujah.

#20 Adanac

Adanac

Omega

• On Vacation
  • 14,886 posts

Posted 20 March 2006 - 07:23 PM

I can type in a German accent but can't speak it or anything.
Housework has been a snap since I realized... "Hey! I'm a guy!".

#21 Jeremy

Jeremy

Order of the Golden Pedant

• Christadelphian Armoury
  • 8,434 posts

Posted 20 March 2006 - 07:34 PM

I can type in a German accent but can't speak it or anything.

;)

I was wondering what the irrepressible Adanac's contribution to this thread might be, and you have not disappointed us, sir!
And, behold, I am with thee, and will keep thee in all places whither thou goest, and will bring thee again into this land; for I will not leave thee, until I have done that which I have spoken to thee of.

#22 Adanac

Adanac

Omega

• On Vacation
  • 14,886 posts

Posted 20 March 2006 - 08:24 PM

F U N E M?

#23 Jeremy

Jeremy

• 8,434 posts

Posted 20 March 2006 - 09:19 PM

F U N E M?

S V F M
And, behold, I am with thee, and will keep thee in all places whither thou goest, and will bring thee again into this land; for I will not leave thee, until I have done that which I have spoken to thee of.

#24 R2D2

R2D2

Upsilon

• Christadelphian MD
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,395 posts

Posted 20 March 2006 - 09:30 PM

Love Nat xXx

Good grief, they're all at it! :eek:

;) You should be deeply ashamed of yourself Ev with your royal blue German blood! :book:

#25 R2D2

R2D2

Upsilon

• Christadelphian MD
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,395 posts

Posted 20 March 2006 - 09:49 PM

Ja Ich liebe Deutsch! Ich kann nicht ihm helfen! Ich habe Deutsch seit Jahr 7 studiern und Letzte Jahr bin ich nach Deutschland gefahren um mein Umtauschpartner zu gesehen! Es ist in mein Blut aber ich bin Englisch!

Love Nat xXx

Lasst Du die dummköfte allein. Sie verstehen nur bahnhof. ;)

#26 Evangelion

Evangelion

Omega

• Christadelphian MD
  • 22,351 posts

Posted 20 March 2006 - 10:07 PM

Love Nat xXx

Good grief, they're all at it! :eye:

;) You should be deeply ashamed of yourself Ev with your royal blue German blood! :book:

:eek:
Imago
Credo

#27 Adanac

Adanac

Omega

• On Vacation
  • 14,886 posts

Posted 20 March 2006 - 11:13 PM

F U N E M?

S V F M

F U N E X?

#28 Jeremy

Jeremy

• 8,434 posts

Posted 21 March 2006 - 07:06 AM

F U N E M?

S V F M

F U N E X?

S V F X

#29 R2D2

R2D2

Upsilon

• Christadelphian MD
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,395 posts

Posted 21 March 2006 - 08:39 AM

F U N E M?

S V F M

F U N E X?

S V F X

Apparently you can understand each other.

#30 Jeremy

Jeremy

• 8,434 posts

Posted 21 March 2006 - 09:04 AM

Apparently you can understand each other.

S V K-N

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users